Een gezellig weekendje met collega’s in Londen…

Ondertussen is het alweer twee weken geleden dat ik samen met mijn collega’s een weekendje naar Londen zijn geweest. Samen met twee andere collega’s organiseerde ik dit bedrijfsuitje.
Aangezien dit allemaal van de fooienpot gedaan wordt, kan het allemaal niet al te duur zijn. Het is namelijk de kunst om zelfs nog wat geld over te houden…

Na nog een half dagje (tot 2uur) gewerkt te hebben, konden we dan eindelijk met twee auto’s vol richting Schiphol vertrekken. Omdat we valet parking geboekt hadden en alleen handbagage bij ons hadden, konden we gelijk doorlopen en waren we dus mooi op tijd. Het vliegtuig zou 5 over half 6 vertrekken dat werd uiteindelijk kwart voor 6. Met een vlucht van drie kwartier kwamen we dus om half 6 (Engelse tijd) op London Heathrow aan.

Dag 1

Na wat zoeken en een metrorit van ongeveer een uur kwamen we dan eindelijk rond 8 uur bij ons hostel aan.
We legden de spullen op de kamer (waar we met nog 11! andere mensen sliepen) en maakten de bedden op. Daarna vertrokken we naar het Hyde park, hier was net het winter wonderland begonnen en wilden natuurlijk wel die kerstsfeer opsnuiven.
Met ons hostel zaten we zo aan het Hyde park, maar uiteindelijk moesten we toch nog een flink eind lopen voor we bij het winter wonderland waren. Deze zat namelijk haast aan de andere kant van het park. Hier aten we een lekkere grote hamburger en struinden we wat rond. Om 10 uur sloten de kraampjes en liepen wij weer verder en doken we even later een kroeg in. We dronken wat en liepen in de regen terug naar het hostel. Aangezien er ook een collega was die nog niet zolang geleden bevallen was, trok zij het lopen niet en is zij samen met nog drie andere collega’s met de taxi terug gegaan. Samen met vier andere collega’s liep ik rustig verder en had volgens mij vooral ik de grootste lol. Terug aangekomen bij het hostel namen we lekker een warme douche, en was het rond half 2 toch echt bedtijd. Terwijl we op bed lagen had ik samen met nog een collega de grootste lol om eigenlijk helemaal niks. Na een tijdje moest ik even naar de wc en kwam op de gang een kamergenoot tegen. Hij kwam onder de douche vandaan, maar waar hij zich mee gewassen had? Er kwam echt een gigantische lucht vanaf…Londen

Dag 2

Na een nachtje waarbij ik 2,5 uur geslapen had konden we er weer tegenaan. Na een karig ontbijtje vertrokken we. Het was de bedoeling dat we deze dag veel zouden lopen, maar besloten toch de metro te nemen. We gingen eerst naar het geen wat het verste weg lag en dat was de Tower Bridge. Bij metrohalte Westminster moesten we overstappen, maar omdat de metrolijn afgesloten was, moesten we verder met de bus. We besloten eerst maar eens wakker te worden met een Starbucks. Na een half uurtje zochten we de bus op. En hoe leuk was dit, nu zagen we gelijk nog een stukje van de stad in plaats van het ondergrondse. Even later kwamen we bij de Tower Bridge aan, hier gingen we helemaal naar boven en liepen tussen de twee torens in. 42 meter boven de weg maakten we foto’s van het uitzicht en op de glazen vloer.
Na de lunch was het de bedoeling om andere bezienswaardigheden te gaan bekijken. Maar uiteindelijk werd dit alleen de Big Ben. Het House of Parliament en de Westminster Abbey zagen we alleen vanaf een afstand. Want we gingen naar Harrods toe!!!
Wat is dit immens mooi, groot en super duur warenhuis. Uiteindelijk kocht ik hier alleen een mutsje van Hugo Boss voor Liam. Nadat we hier uitgekeken waren, stapten we tegen zessen in de London Eye. Echt super tof zo hoog en super mooi al die lampjes.Londen

Voor het diner hadden we al een tafel in een restaurant gereserveerd, zo konden we gelijk aanschuiven en hoefden we niet voor 9 man wat te zoeken. We hebben een heerlijk 3-gangen diner op, maar er ging van alles mis. We moesten super lang wachten op het drinken en het hoofdgerecht kwam tegelijk met het voorgerecht. Deze stuurden we natuurlijk terug, maar ze brachten het zodra ze lege borden zagen. Na een drankje van het huis en heeeeeeeel veel sorry vertrokken we richting het hostel. Voor we ons kleine hokje in doken, dronken we eerst nog wat bij Starbucks.Londen

Dag 3

Omdat ik de eerste nacht vanwege het gesnurk van sommige mannen haast geen oog dicht had gedaan, had ik besloten om voor het eerst in mijn leven met oordoppen te gaan slapen. En goed geslapen heb ik zeker, zo goed zelfs dat ik én nog vele anderen op de kamer het brandalarm niet hadden gehoord. Hoe erg is dat!!! Je snapt dus wel dat ik nooit meer met oordoppen in ga slapen.
Nadat de koffers gepakt waren, zijn we deze ochtend lekker wezen ontbijten bij Pret a Manger. Zeker aan te raden mocht je deze in de buurt tegen komen…
Na een lekker ontbijtje pakten we de metro weer en werd er lekker geshopt op Regent- en Oxford street. Om half 3 hadden we afgesproken bij de metro om onze koffers op te gaan halen. In een overvolle metro kwamen we mooi op tijd op het vliegveld aan en aten we daar nog wat.Londen

De terugvlucht verliep nogal onstuimig. We hadden flink last van luchtzakken, mijn cola belande dan ook bij mijn collega in haar haar. Wij hadden daarom natuurlijk weer eens de grootse lol, terwijl de rest van het vliegtuig toch zowat muisstil was…
Eenmaal op Schiphol hadden we nog wat problemen met het bedrijf van de valet parking, maar na een tijdje kwamen de auto’s aangereden en lag ik uiteindelijk om kwart voor 1 eindelijk in bed…

Op elk uitje gebeurd er weer van alles, en kan er ondertussen een boek over deze weekendjes geschreven worden. Ook dit uitje was er weer één met een lach en een traan. Maar hoe fijn is het als je je dus zo op je gemak bij je collega’s voelt, dat je al je emoties kan tonen. Ik heb genoten van deze prachtstad, en ik wil er zeker nog eens naar terug. Want zoals je leest hebben we maar een klein deel van de stad gezien… Ik kijk nu al weer uit naar het volgende gezellige bedrijfsuitje over 1,5 jaar…

1 thought on “Een gezellig weekendje met collega’s in Londen…